sobota

Elizabeth Flock. Dogonić rozwiane marzenia


Autor: Elizabeth Flock

Tytuł: Dogonić rozwiane marzenia

Tytuł oryginału: Sleepwalking in Daylight

Wydawnictwo: Mira

Miejsce i rok wydania: Warszawa 2011

Cena detaliczna: 34,99 zł

Strony: 316

Ocena: 5/6








Dogonić rozwiane marzenia wygrałam w jakimś konkursie internetowym już rok temu. Przyznam się szczerze, że opis książki jakoś nieszczególnie mnie zachęcał, wydawało mi się, że jest to kolejna powieść o tym jak typowa amerykańska rodzina musi zmierzyć się z szarą rzeczywistością, jednak wspólnymi siłami po wielu błędach dochodzą do porozumienia. Jakże się myliłam! Na szczęście brak ciekawszych pozycji, niejako zmusił mnie do sięgnięcia po dzieło pani Flock. Naprawdę uwielbiam kiedy książka, aż tak mnie zaskakuje. 

Główną bohaterką jest Samantha, która jest mamą 3 dzieci oraz żoną znudzonego życiem Boba. Jej życie kręci się wokół domu i spraw innych. Musi pamiętać o tym, kiedy dzieci mają dodatkowe lekcje, kiedy odbywa się spotkanie dotyczące spraw szkolnych, które z ich wspólnych znajomych ma urodziny, bądź zaprosiło ich do siebie. Jest pełno etatową mamą, która choć nie pracuje już zawodowo, odwala w domu kawał wielkiej i jakże ciężkiej pracy. Niestety nie może liczyć na pomoc oraz wsparcie swojego męża. Ten wszystkimi problemami wychowawczymi oraz domowymi obarcza biedną Sam. Jego opieka rodzicielka ogranicza się praktycznie do zawożenia lub odbioru bliźniaków z treningów. Najstarszą córką Cammy nie umie się zająć mimo, że ta wymaga mnóstwa zainteresowania oraz pracy. Wiek w jakim jest dziewczyna, powoduje, że buntuje się dosłownie przeciw wszystkiemu, nosi się na czarno, wagaruje, pije, zaczyna brać miękkie narkotyki. Wszystko komplikuje fakt, że Cammy jest adoptowanym dzieckiem. Niestety kilka lat wcześniej Bob poinformował ją o tym w dość nieprzemyślany sposób, od tego momentu dziewczyna zaczyna się systematycznie oddalać od rodziców. Jej myśli zaprząta tylko jedno- kim jest jej mama?

Codzienna gonitwa sprawia, że ani Sam ani tym bardziej Bob nie zauważają jak ich córka popada w coraz gorsze towarzystwo. Jak nie umie znaleźć się w szkole, nie ma prawdziwych przyjaciół, w domu czuje sie jak wyrzutek. Jak dla kilku tabletek dzięki którym może choć na chwile zapomnieć o swoim smutnym życiu jest gotowa sprzedawać część swojej godności dla chłopaków, którzy wyłącznie ja wykorzystują, wysysając z niej jednocześnie szacunek dla siebie samej. Można zadać sobie pytanie- jak rodzice mogą tego nie zauważać? Bob całymi dniami siedzi w pracy, a gdy już zawita do domu siedzi wyłącznie przez komputerem, Sam obarczona tyloma obowiązkami nie ma siły aby walczyć z córką o wszystko. Tym bardziej, że pewnego dnia poznaje mężczyznę dzięki któremu znów czuje się kobietą...Nikt nie zauważa, jak życie dziewczyny staje się pasmem porażek życiowych, które zmierzają ku tragedii...

Dawno nie czytałam tak wzruszającej i pouczającej książki. Nie ma w niej niczego z czym nie zmagałoby się tysiące rodzin, małżeństw. Ukazuje jak codzienne sprawy mogą, aż tak nas pochłonąć, że w pewnym momencie przestajemy po prostu zwracać na siebie uwagę. Możemy żyć pod jednym dachem, jeść wspólne posiłki, a tak naprawdę, każdy ma swoje odrębne sprawy z którymi się afiszuje, ukrywa. Nawet gdyby chciał odrobiny zrozumienia, nie ma od kogo go otrzymać. Bardzo pouczająca lektura. Gorąco polecam, daje do myślenia.



13 komentarzy:

  1. Brzmi na mądrą i pouczającą książkę, nie wiem czemu, ale przypomniała mi się Sala samobójców, taki film. Pozdrawiam! A po książkę chętnie kiedyś sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam, jednak nie porównywałabym tego do siebie. A książka jest naprawdę fajna :)

      Usuń
  2. Tematycznie nie dla mnie. Chyba wolę takie wątki w filmach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie przepadam za takimi tematami, jednak ten mi się spodobał :)

      Usuń
  3. Książka podejmuje ciekawy problem, więc z przyjemnością się z nią zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę i podobała mi się bardzo. Początkowo również myślałam, że będzie to lekkie romansidło, jednak książka mile mnie zaskoczyła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis książki jest trochę mylący niestety :)

      Dziekanuje za odwiedziny!

      Usuń
  5. It's not my first time to pay a quick visit this web page, i am visiting this website dailly and take fastidious facts from here everyday.
    Also see my web site: Wechsel Der Privaten Krankenversicherung

    OdpowiedzUsuń
  6. hey there and thank you for your info – I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise some technical issues using this web site, since I experienced to reload the website many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I'm adding this RSS to my email and
    can look out for much more of your respective fascinating
    content. Ensure that you update this again very soon.
    Check out my web-site ... kredite mit negativer schufa

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow that was unusual. I just wrote an incredibly
    long comment but after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyway, just wanted to say superb blog!
    my web site > how to consolidate federal and private student loans

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam! przypomnialas mi o tej autorce. Kiedys cos czytalami bardzo podobal mi sie je styl, troche tajemniczo, troche dramatycznie... Pewnie skusze siena wiecej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam nadzieję, że jeszcze natrafię na jakąś książkę jej autorstwa :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
- See more at: http://pomocnicy.blogspot.com/2013/04/jak-dodac-informacje-o-ciasteczkach-do.html#sthash.Bq8S7pdE.dpuf