sobota

Dziewczyna z wiatrem we włosach. Anna Szczęsna [recenzja]


Po Dziewczynę z wiatrem we włosach sięgnęłam zaraz po skończeniu poprzedniego tomu z cyklu Między stronami życia. Byłam bardzo ciekawa, jak potoczą się dalsze losy pisarzy Justyny i Michała oraz agentki literackiej Marleny. Z wypiekami na polikach rozpoczęłam więc lekturę i... przepadłam na długie godziny.


W Dziewczynie z wiatrem we włosach akcja skupia się głównie na Marlenie, która ku swojej irytacji po raz kolejny staje się bankomatem dla swojego rodzeństwa. Jej racjonalizm, którym kieruje się w życiu zawodowym, topnieje w kontaktach z najbliższą rodziną, przez co agentka zaczyna niepostrzeżenie wpadać w spiralę problemów służbowych i finansowych. Nie pomaga jej również fakt, że Michał, jej najlepiej zarabiający autor horrorów mierzy się z twórczą niemocą, przez co przelewy z wydawnictwa przestają napływać. Nie widząc innej drogi wyjścia z kryzysowej sytuacji, kobieta postanawia przyjąć ofertę napisania autobiografii tajemniczego milionera, choć tak naprawdę pobudki, jakimi kieruje się mężczyzna, wzbudzają w Marlenie wątpliwości. 


Wielkim atutem książek Anny Szczęsnej jest to, w jaki sposób autorka oddaje emocje bohaterów. Złość i irytacja Marleny na nieporadne i żerujące na niej rodzeństwo, bezradność i brak wiary w siebie snującego się po mieszkaniu Michała, zagubienie Justyny, która chce dobrze dla wszystkich, ale zapomina o sobie, sprawiły, że po raz kolejny uwierzyłam w tych bohaterów i zanurzyłam się w ich świat. Widzimy, jak postacie próbują mierzyć się z przeróżnymi problemami, doceniam to, że nic nie przychodzi im zbyt łatwo, że nie są idealni. A przy tym wszystkim ciągle jest to bardzo ciepła, dodająca otuchy opowieść o sile przyjaźni oraz miłości. Jej lekkie pióro z gracją opisuje zarówno te lżejsze, jak i poważniejsze tematy. 


Anna Szczęsna po raz kolejny udowodniła, że wie jak wzbudzić w czytelniku ciekawość i co ważne umie to zaciekawienie podtrzymywać przez całą opowieść. Zdarzenia w najnowszym tomie, w porównaniu do pierwszej części rozgrywają się zdecydowanie dynamiczniej, przez co możemy obserwować naszych bohaterów w nowych sytuacjach. 


Przyznam, że bałam się trochę tego, czy drugi tom serii będzie równie dobry, jak poprzedni. Dziewczyna, która patrzyła w słońce wywarła bowiem na mnie duże wrażenie, o czym pisałam Wam w moim poprzednim poście. Na szczęście perypetie bohaterów okazały się równie ciekawe, a nawet chyba jeszcze lepsze niż w pierwszej części. I to pomimo kilku słabszych momentów, jakie wkradły się w fabułę, zwłaszcza w wątku Michała, który pod koniec zrobił się jak dla mnie trochę monotonny. 


Literacko-wydawnicze tło, na jakie autorka zdecydowała w tej serii, w dalszym ciągu uważam za świetny wybór. Dostarcza ono bowiem ciągle nowe, ciekawe wątki i w moim odczuciu ma naprawdę duży potencjał na kolejne części, których z pewnością możemy się spodziewać. W życiu Marleny, Michała oraz Justyny dzieje się ciągle naprawdę wiele, a sporo wątków pozostało otwartych, więc liczę na to, że kolejny tom wyjaśni kilka kwestii i dostarczy mi ponownie wiele przyjemnych chwil z bohaterami, których bardzo polubiłam. Jeżeli jeszcze nie znacie tej serii to koniecznie dajcie jej szansę, na długie, jesienne wieczory sprawdzi się idealnie :)


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu


Tytuł: Dziewczyna z wiatrem we włosach

Tom: 2

Autor: Anna Szczęsna

Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece

Strony: 350

Ocena: 5.5/6

17 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc wolałbym zacząć od początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, mam nadzieję, że kiedyś będziesz miała okazję przeczytać te książki :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej autorce, ale napisałaś o niej tak ciekawie, że mam chęć sięgnąć po tę książkę. Szczególnie mocno ciekawi mnie wątek wydawniczy. Mam wielką słabość do książek, w których pojawiają się autorzy bądź wydawcy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Wątek wydawniczy jest ciekawy, zwłaszcza w kontekście bohaterki Marlenki :) Choć mogłoby pojawić się trochę więcej ciekawostek, jak teraz o tym myślę. Jednak i tak fabuła jest ciekawa i wciągająca :)

      Usuń
  3. Ta część podobała mi bardziej niż pierwsza 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, zdecydowanie więcej się działo, no i postać Marleny bardzo mnie zaskoczyła :)

      Usuń
  4. Będę niedługo czytać tę książkę. Pierwsza część mi się podobała, zobaczymy jak będzie z tą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli pierwsza część Ci się spodobała to druga część tym bardziej powinna przypaść Ci do gustu :)

      Usuń
  5. Słyszałam już sporo o tej serii, może kiedyś sięgnę, bo lubię literackie tło.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli znajdę tę serię w bibliotece, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Jestem zatem ciekawa Twojej opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kojarzę nazwisko, ale nie czytałam nic jeszcze od tej autorki. Brzmi interesująco, zwłaszcza motyw z wydawnictwem. Tego tematu nigdy dla mnie dosyć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie sięgam po tego typu literaturę, ale to dobrze, że postaci wzbudzają emocje. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy tom jeszcze przede mną. Recenzje zachęcające i chyba muszę przyspieszyć lekturę. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Target - jak to się mawia - nie do końca mój, ale wiem, komu mogę polecić. Sporo o tej książce słychać i widać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coraz więcej polskich autorek, fajnie, że spełniają swoje marzenia i piszą książki, które trafiają w gusta czytelników ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
- See more at: http://pomocnicy.blogspot.com/2013/04/jak-dodac-informacje-o-ciasteczkach-do.html#sthash.Bq8S7pdE.dpuf