czwartek

Kreator rozwiązań. Remigiusz Nestor Kalwarski [recenzja]


Będę szczera, pierwsze strony "Kreatora rozwiązań" nieszczególnie przypadły mi do gustu. Cytaty oraz nawiązania do nich stworzone przez Remigiusza Nestora Kalwarskiego momentami miały dla mnie banalny wydźwięk, zaczęłam się w pewnym momencie nawet zastanawiać czy ta książka faktycznie jest tym, co obiecuje nam autor? Na szczęście dość szybko przechodzimy do prezentacji obiecanych technik i analiz, które mają ułatwić nam nie tylko realizację naszych celów, ale przede wszystkim ułatwić weryfikację założeń. 

Remigiusz Nestor Kalwarski omawia dość znane narzędzia do analiz typu np. SWOT, GROW czy SMART. Każdy rozdział poświęcony jest jednemu zagadnieniu, pisarz wyjaśnia w nim, w jaki sposób powinniśmy podejść do danej metody, podaje również przykłady dla lepszego zobrazowania działania analizy. Dzięki czemu, osoby, które pierwszy raz mają styczność z konkretnym zagadnieniem, nie powinny mieć większej trudności, aby poprawnie rozpisać swoje cele czy problemy. Jak autor sam zaznaczył na wstępie książki, nie znajdziecie tutaj żadnych planów, tabel, co myślę, że warto podkreślić.


Przyznam szczerze, że mam pewien problem z tym tytułem, który prawdopodobnie wynika z tego, że omawiane narzędzia znałam w większości już wcześniej. Tak naprawdę nie znajdziecie tutaj tajemnych sposobów na to, aby osiągnąć sukces. Wszystkie zaprezentowane metody dostępne są w Internecie za darmo. Autor po prostu i aż omówił je i podpowiedział jak z nich korzystać. Kilka analiz w jednym miejscu na pewno jest sporym ułatwieniem dla osób, które chcą wytyczać sobie drogę działania. Warto podkreślić, że Kalwarski słusznie przypomina, jak ważne jest prawidłowe stawianie pytań i weryfikacja naszych założeń.


Żałuję, że nie zdecydowano się, na to, aby jednak dodać do Kreatora rozwiązań np. mapy postępów, tabel zadań, albo po prostu dołączyć puste schematy ukazane w publikacji. Sam autor przypomina, że zapisane cele są częściej realizowane, więc tym bardziej nie rozumiem, dlaczego zabrakło tutaj tego elementu. W moim odczuciu książka prezentowałaby się wtedy na pewno korzystniej. Co prawda mamy kilka pustych stron na końcu pozycji, ale nieszczególnie zachęcają one do tego, aby je uzupełniać. Dodatkowo, jak wspomniałam na wstępnie nieszczególnie spodobał mi się styl autora. Rozumiem, że dla wielu osób motywujące teksty są ważne i mogą pobudzać do działania, mnie jednak w zaprezentowanym wykonaniu kompletnie nie zainteresowały i nie przekonały do siebie.


Czy zatem Kreator rozwiązań, zawiera obiecany zestaw narzędzi , który ułatwi nam podejmowanie decyzji? Jeżeli wystarczą Wam podstawowe, ogólnodostępne metody w połączeniu z motywacyjnymi tekstami to jest taka szansa. Mnie jednak ten miniporadnik niczym szczególnym nie zachwycił.



Tytuł: Kreator rozwiązań

Autor: Remigiusz Nestor Kalwarski

Wydawnictwo: BookEdit

Strony: 72

Ocena: 2.5/6


 Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu:
















6 komentarzy:

  1. Raczej nie dla mnie - chociaż techniki są mi dość dobrze znane. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też raczej nie dla mnie, ale znam osobę, która lubi podobne publikacje, więc może jej polecę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka kojarzy mi się z książkami za pięć złotych w koszach w supermarketach, raczej nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej podziękuję, nie przepadam za poradnikami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie chyba też nie jest potrzebny tego typu poradnik 😉

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
- See more at: http://pomocnicy.blogspot.com/2013/04/jak-dodac-informacje-o-ciasteczkach-do.html#sthash.Bq8S7pdE.dpuf